« Tagasi

ALATES JUULIST EI REGISTREERITA VALLAVALITSUSES SURMASID

1. juulist muutub surma registreerimise kord Eestis, mille tulemusel ei saa kohalikes omavalitsustes, mis ei asu enam maakonnakeskustes (sealhulgas Tartu Vallavalitsus), surma registreerida.

Sellega muutub surma registreerimise süsteem ja surmafakti andmeid hakkab rahvastikuregistrisse edastama meditsiiniasutus (nt perearstid, haigla, kohtuarst). Seaduse muudatusega lõpeb linna- ja vallavalitsustel õigus surma registreerida. Erandjuhtudel jääb see õigus alles maakonnakeskuste omavalitsustel (Tartus, Tiigi 12).

Surma registreerimise süsteemi muudatuste eesmärk on vähendada lahkunu lähedaste asjaajamisi nii, et surma ei pea enam kohalikus omavalitsuses registreerima. Samas saavad lahkunu lähedased aga kohalikust omavalitsusest jätkuvalt taotleda matusetoetust. Tartu vallas on võimalik taotleda matusetoetust e-teenuste keskkonna kaudu vallaveebis, e-postiga aadressil tartuvald@tartuvald.ee ja posti teel Haava 6, Kõrveküla alevik, Tartumaa 60512  või vajadusel isiklikult kohale tulles Tartu Vallavalitsusse.

Kui inimene on surnud enne 1. juulit 2019, siis tuleb matmiseks vajaliku surmatõendi saamiseks minna kohalikku omavalitsusse, pärast 1. juulit saavad surnu lähedased surmatõendi tervishoiuasutusest.