Elukohatoimingud

Elukoha registreerimine

Elukoha registreerimine (eesti.ee)
Elukohateade (.pdf)
Elukoha andmete rahvastikuregistrisse kandmise teadete vormid ja nende täitmise juhend

Elukoha registreerimine tähendab inimese elukohaandmete kandmist rahvastikuregistrisse ehk elukohateate esitamist. Elukohateade tuleb esitada, kui:
- asute uude kohta elama
- muudate elukohta Eestis 
- asute elama välismaale
- kolite välismaalt tagasi Eestisse

NB! Elukoha muutuse korral tuleb rahvastikuregistrile teatada uus aadress 30 päeva jooksul.

Elukohateate esitamine
» Elukohateadet saab esitada riigiportaalis eesti.ee
» Tartu Vallavalitsuse sekretär-registripidaja juures ja teenuskeskustes
» saata digiallkirjastatuna e-postile tartuvald@tartuvald.ee
» saata Tartu Vallavalitsuse postiaadressile Haava tn 6, Kõrveküla alevik, Tartu vald 60512 Tartumaa

Vajalikud dokumendid lisaks elukohateatele:
- isikuttõendav dokument (posti teel saates dokumendi koopia)
- eluruumi kasutamise õigust tõendav dokument
- eluruumi omaniku kirjalik nõusolek, juhul kui Te ei ole eluruumi omanik
- kaasomanike kirjalik nõusolek, juhul kui eluruum on kaasomandis
- laevapere liikmeks olemist tõendav dokument, juhul kui elukohana esitate Eesti laevaregistrisse kantud laeva ja kodusadama
 

Elukohaandmed rahvastikuregistris

Rahvastikuregistri seadus
Andmete kontrollimine rahvastikuregistris

» Kõigil Eesti elanikel on kohustus hoolitseda selle eest, et nende elukohaandmed rahvastikuregistris oleksid õiged. Oma andmeid saab vaadata riigiportaalis eesti.ee
» Tähtis on, et rahvastikuregistrisse oleks kantud aadress, kus isik alaliselt elab.
» Inimene on kohustatud esitama oma andmed rahvastikuregistrisse peale uude elukohta kolimist, valede andmete leidmisel rahvastikuregistrist või elukoha andmete puudumisel.

Andmete kontrollimiseks võimaldab inimesele juurdepääsu rahvastikuregistrisse ka kohalik omavalitsus isiku avalduse alusel. Vaata lähemalt: Rahvastikuregistri andmete kontrollimine ja parandamine